دلیل ممنوعیت اینستاگرام

ممنوعیت در اینستاگرام می تواند یکی از ناخوشایندترین اتفاقات این شبکه اجتماعی باشد که می تواند دردسرهای زیادی را برای کاربران عادی و یا صاحبان صفحات عمومی و مدیران کسب و کار ایجاد کند. راه های مختلفی برای رفع بن شدن در اینستاگرام و جلوگیری از تکرار مجدد آن وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دلیل ممنوعیت اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام مرور اینستاگرام ناگهان متوجه شوید که دیگر نمی توانید پست ها را لایک کنید، کامنت بگذارید یا دیگران را دنبال کنید. معمولا در چنین شرایطی با پیام Action Blocked مواجه می شوید که نشان دهنده بلاک شدن شما در اینستاگرام است. در چنین مواردی، اینستاگرام فعالیت های حساب کاربری شما را به دلیل مشکوک دانستن فعالیت ها یا نقض قوانین داخلی محدود کرده است.



مهمترین دلایل ممنوعیت در اینستاگرام عبارتند از: بیش فعالی نقل قول. به عنوان مثال، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین حساب کاربری را دنبال کنید یا تعداد نسبتاً زیادی لایک و کامنت ثبت کنید، حساب شما مشکوک تلقی می شود و ممکن است برای مدتی نتوانید به ویژگی های اصلی آن شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشید. .

حل مشکل بلاک استوری در اینستاگرام
رفع فوری مسدودسازی اینستاگرام

نقض قوانین داخلی اینستاگرام یکی دیگر از دلایل مهم برای مواجهه با پیام «عمل مسدود شده» است. باید توجه داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن ها برای جذب فالوور یا لایک خودکار ممنوع است و باعث محدود شدن حساب کاربری شما می شود. انتشار اخبار جعلی، به اشتراک گذاری عکس ها یا فیلم های نامناسب، توهین به سایر کاربران یا نظرات آنها و استفاده از هشتگ های غیرمجاز از دیگر فعالیت های ممنوعه اینستاگرام است.

حساب های تازه ایجاد شده نیز گاهی با محدودیت هایی مواجه می شوند و احتمال بیشتری برای دریافت پیام خطا دارند. همچنین، اگر برای مدت طولانی وارد حساب کاربری خود نشده اید یا از حساب خود استفاده نکرده اید، احتمالاً هنگام شروع مجدد فعالیت با محدودیت هایی مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید که در این صورت نیازی به انجام کار خاصی نیست و به مرور زمان محدودیت ها رفع خواهد شد.

  دانلود بازی Death Stranding در موبایل

انواع بلاک در اینستاگرام

جالب است بدانید زمانی که در اینستاگرام بلاک می شوید ممکن است با پیام های مختلفی مواجه شوید که هر کدام دلیل خاصی را نشان می دهد. همچنین روش حذف بلوک در هر مورد کمی متفاوت است و گاهی نیازی به پیمودن مسیر خاصی نیست و فقط باید کمی صبر کرد. در زیر چندین پیغام خطای رایج اینستاگرام که ممکن است کاربران با آنها مواجه شوند، آورده شده است.

پیام “عمل موقت مسدود شده است” یا “شما موقتا مسدود هستید” معمولاً در شرایطی نمایش داده می شود که کاربر قوانین داخلی اینستاگرام را نقض کند. این حالت به طور موقت رخ می دهد و پس از مدت کوتاهی به طور خودکار به حالت عادی خود باز می گردد. البته لازم به ذکر است که در وهله اول زمان مورد نیاز برای رفع محدودیت ها کمتر بوده و با نقض مکرر قوانین این زمان افزایش خواهد یافت. زمان تقریبی برای برداشتن جرم در این حالت معمولاً بین چند ساعت تا یک روز کامل است.

در اینستاگرام مسدود شده است
چگونه بفهمیم اکانت ما در اینستاگرام مسدود شده است؟

گاهی اوقات پس از پیغام “عمل مسدود شده”، با تاریخ خاصی مواجه می شوید که محدودیت های حساب کاربری حذف می شود. این زمان معمولا بین 24 تا 48 ساعت متغیر است. مشاهده چنین پیامی نشان می دهد که ممکن است برای چندمین بار قوانین داخلی را زیر پا گذاشته اید و به همین دلیل جریمه شده اید. توجه داشته باشید که اگر زمان خاصی در پیام خطا برای حذف ممنوعیت ذکر نشده باشد، این فرآیند ممکن است از چند ساعت تا چند هفته طول بکشد.

در نهایت، پیام Your account has been disabled به دلیل نقض شرایط ما یکی از بدترین نوع ممنوعیت ها در اینستاگرام است. این پیام زمانی نمایش داده می شود که چندین بار قوانین را زیر پا بگذارید یا یک قانون بسیار حساس را زیر پا بگذارید. معمولا در چنین حالتی حساب کاربری برای همیشه مسدود می شود و به مرور زمان به حالت قبلی خود بر نمی گردد. در نتیجه اگر با چنین پیامی مواجه شدید، بهتر است منتظر نمانید و سریعا به سراغ روش های ذکر شده برای رفع ممنوعیت در قسمت بعدی بروید.

  سود بزرگترین سازنده تراشه چین در سه ماهه سوم سال 2023 حدود 80 درصد کاهش یافت.

نحوه رفع انسداد در اینستاگرام

اگر پس از گذشت چندین روز همچنان محدودیت‌هایی در حساب خود مشاهده می‌کنید، بهتر است با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. معمولاً اگر خطای خاصی از طرف شما وجود نداشته باشد، با ارسال پیام، شاهد بازگشت وضعیت به حالت عادی خواهید بود. برای این منظور کافیست مسیر زیر را برای ثبت درخواست پشتیبانی دنبال کنید.

  • پس از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، بر روی آیکون همبرگر در گوشه صفحه کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد به قسمت Help رفته و سپس بر روی گزینه Report a Problem کلیک کنید.
  • پس از نوشتن درخواست خود، روی دکمه “ارسال” کلیک کنید تا پیام شما به تیم پشتیبانی اینستاگرام ارسال شود.
  • اگر از نسخه وب اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید با کلیک بر روی گزینه More در گوشه صفحه به گزینه Report a Problem دسترسی داشته باشید.
رفع بلوک اینستا
نحوه حذف ممنوعیت اینستاگرام در اپلیکیشن موبایل

در اینجا نمونه ای از متن انگلیسی برای رفع انسداد در اینستاگرام آورده شده است. البته با نوشتن توضیحات بیشتر می توانید مشکل خود را دقیق تر توضیح دهید.

To the Instagram Support Team
I am reaching out to address an issue concerning the suspension of my Instagram account. I am confident that this may be a misunderstanding, as I have made it a point to adhere to all community guidelines and have not engaged in any activities such as spamming or harassing other users. I would greatly appreciate your assistance in resolving this matter.

روش‌های دیگری که می‌توانند به رفع انسداد اینستاگرام کمک کنند عبارتند از: حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام، ویرایش شرح بیو، خروج از سیستم و ورود مجدد به حساب کاربری. اما در اکثر موارد بعد از 48 ساعت مشکل به صورت خودکار برطرف می شود و نیازی به انجام کار خاصی نیست. البته اگر همچنان با محدودیت مواجه هستید، بهتر است به روش اول (به تیم پشتیبانی پیام دهید) بروید و سپس روش های دیگر را امتحان کنید.

  فقرا و 22 اقتباس فرانکشتاین در فرهنگ پاپ

جلوگیری از عود بلوک

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، معمولاً زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام مهم‌ترین دلیل بن شدن در اینستاگرام است. به همین دلیل بهتر است با قوانین این شبکه اجتماعی آشنا شوید و سعی کنید آنها را رعایت کنید. همچنین توصیه می شود از ابزارهای اتوماسیون مانند برنامه های جذب فالوور خودکار دوری کنید.

در اینستاگرام مسدود شده است

از آنجایی که کاربران ایرانی از ابزارهای تغییر آدرس IP برای دسترسی به اینستاگرام استفاده می کنند، گاهی اوقات ممکن است این شبکه اجتماعی به موقعیت جغرافیایی افراد حساس شود. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام اتصال از یک آدرس IP کشور ثابت استفاده کنید تا احتمال بروز مشکل کاهش یابد.

نتیجه

ممنوعیت در اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که اصلی ترین آن نقض قوانین داخلی این شبکه اجتماعی است. هرزنامه، استفاده از برنامه های جانبی و فعالیت بیش از حد نیز می تواند منجر به چنین شرایطی شود. راه های مختلفی برای رفع بلاک در اینستاگرام وجود دارد که موثرترین گزینه در میان آنها ارسال پیام به تیم پشتیبانی و توضیح شرایط است.


سوالات متداول

دلیل ممنوعیت اینستاگرام چیست؟

در اغلب موارد کاربران به دلیل ناآگاهی از قوانین اینستاگرام پیروی نمی کنند و به همین دلیل با محدودیت هایی در اکانت خود مواجه می شوند.

آیا ممنوعیت اینستاگرام دائمی است؟

در بیشتر موارد بن شدن در اینستاگرام دائمی نیست و پس از مدت کوتاهی اکانت شما به حالت عادی خود باز می گردد.

چگونه از بن شدن در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

دانستن و پایبندی به قوانین داخلی اینستاگرام، در کنار عدم استفاده از لایک خودکار و جذب فالوور، از مهم ترین نکات برای جلوگیری از بن شدن در اینستاگرام است.

بهترین راه حل برای مسدود ، اینستاگرام چیست؟

ارسال پیام به تیم پشتیبانی اینستاگرام با متن انگلیسی موثرترین گزینه برای حذف ممنوعیت اینستاگرام است.

منبع: https://digiato.com/social-networks/instagram-action-blocked-solution